Robot Pepper jako zaměstnanec OREA Hotels & Resorts

OREA Hotels & Resorts přichází jako první společnost v České republice s neotřelou novinkou. Na recepci přivítá hotelové hosty inteligentní robot Pepper. Při vstupu do hotelu hosta pozdraví, správně nasměruje a zodpoví dotazy. Kromě praktických funkcí ale dokáže i pobavit, např. na přání zatančí.

Robot Pepper mluví momentálně anglicky, do konce roku by se měl naučit česky a plánuje se i rozšíření o další jazykové verze. Zodpoví dotazy, jak se zorientovat v hotelu, nabídne praktické informace o lokalitě, službách hotelu, či turistických zajímavostech v okolí. V budoucnu by měl být propojen s hotelovým systémem a pomoci klientovi s check-inem.

Recepční a zaměstnanci hotelu se o svou práci bát nemusí, robot má pomoci s drobnými dotazy, tedy nemá nahradit lidský kontakt zaměstnance hotelu, ale ulevit pracovníkům od náročné administrativy a zatraktivnit pobyt pro hotelové hosty. „Lidé, kteří pracují na Pyramidě, jsou z malého kolegy nadšeni. Robot Pepper je společenský a stále se seznamuje s novými věcmi a učí dalším dovednostem,“ vysvětluje Gorjan Lazarov, ředitel OREA Hotels & Resorts. „Těším se na spolupráci s lidmi v OREA Hotelu Pyramida a také na to, až moji sourozenci začnou pracovat v ostatních OREA hotelech,“ dodává robot Pepper.

Robot Pepper je 1,2 m vysoký a váží 28 kg. Má v sobě zabudované 4 mikrofony, 2 HD kamery, 3D senzor, dále dotykové senzory na hlavě a na rukou a 3 nárazníkové senzory. Dokáže hýbat hlavou, rameny, lokty, zápěstím, pěti prsty a kolenem a samozřejmě se pohybuje v prostoru a jeho maximální rychlost je 3 km/ hod.

OREA Hotels & Resorts pokračuje v nastaveném tempu zavádění novinek
• OREA představila nový gastronomický koncept. Změnu hosté pocítili již na začátku roku při snídani, kdy jim kvalitní zrnkovou kávu servíruje life barista. Dále rozšířila nabídku pro firemní klientelu, která se opírá o interakci šéfkuchařů s hosty. Prim hrají lokální suroviny z jednotlivých regionů a jejich využití.
• OREA Hotels & Resorts již investovala do nových technologií, např. pořídila nové elektromobily, vybuduje dobíjecí stanice u svých hotelů.
• Dále chystá spuštění otevírání dveří ve svých hotelech pomocí telefonu, vybavuje pokoje tablety a TV, která bude kompatibilní s mobilními telefony.
• Od ledna letošního roku můžete také platit ve všech hotelech bitcoiny.

Do roku 2021 bude OREA Hotels & Resorts investovat do hotelů celkem 600 miliónů Kč. Už v loňském roce byly zahájeny rozsáhlé rekonstrukce hotelů Horizont na Šumavě, Voroněž v Brně a Pyramida v Praze, ke kterým letos přibude Resort Devět skal na Vysočině a Horal ve Špindlerově Mlýně.

Resort Horizont Šumava chystá rekonstrukci v hodnotě 50,5 milionu Kč, Resort Horal ve Špindlerově Mlýně v dalším roce přibližně 130 miliónů Kč. Během příštího roku se bude modernizovat i Resort Devět Skal v hodnotě 31 miliónů Kč. A nesmíme zapomenout ani na brněnský OREA Hotel Voroněž, kde se na příští rok chystá investice ve výši 100 miliónů Kč.

OREA Hotels & Resorts neinvestuje pouze do rekonstrukcí, ale i do personálu a velmi pečlivě sleduje zákaznickou spokojenost. Dobře si uvědomuje, že pokud neroste nebo v horším případě klesá, nejpozději za 6 měsíců se to odrazí v jejich tržbách. V současnosti má ale OREA Hotels & Resorts procento nárůstu tržeb dvouciferné.

Kvalita zákaznického servisu souvisí s kvalitou personálu. Cílem tam není jen spokojený host, ale také spokojený zaměstnanec, který vnímá své pevné místo v mateřské společnosti a má prostor pro rozvoj. OREA tak zavedla pro své zaměstnance akademii, kde školí prozákaznický přístup a manažerské dovednosti. Věnuje se i personálnímu rozvoji a nabízí specificky zaměřené lekce na finanční gramotnost, kulinářské dovednosti nebo revenue management.

Díky růstu důvěryhodnosti značky chce OREA dále rozšiřovat své aktivity a hledat nové destinace, kde bude provozovat hotely pod značkou OREA.