Designblok 2020 v Gabriel Loci

22. ročník Designbloku proběl ve znamení Vášně za přísných hygienických opatření

 

Designblok, Prague International Design Festival je největší výběrová přehlídka designu a módy ve střední Evropě. Pražského festivalu designu se každoročně účastní stovky designérů, firem, studií, umělců i škol. Letošní ročník proběhl i přes mimořádná hygienická opatření spojená s pandemií koronaviru. Mezi vystavujícími rezonovala témata udržitelné výroby, experimenty s materiálem, ale i téma vášeň, řemeslo a tradiční postupy.

Dvaadvacátý ročník proběhl od 7. do 11. října 2020 v prostoru bývalého konventu Gabriel Loci na pražském Smíchově. Návštěvníkům nabídl rozsáhlou výstavu českého designu od lokálních tvůrců, etablovaných designérů až po špičkové firmy. Tradiční společenské akce, které výstavu každoročně doprovázejí, byly s ohledem na nouzový stav zrušeny a doprovodný program přednášek a diskuzí byl přesunut výhradně do online prostoru. Rozhovory se zajímavými hosty tak nabídl divákům prostřednictvím streamu v reálném čase na sociálních sítích. Poprvé v historii Designbloku měli návštěvníci také možnosti zhlédnout 227 instalací online pomocí 3D prohlídky. Výstava proběhla v plném rozsahu s výjimkou zahraničního programu, jenž letos nemohl být naplněn. Omezení se dotkla také mezinárodní soutěže Diploma Selection, která každoročně vybírá nejlepší diplomové práce v oboru design a móda v Evropě a v jejíž porotě zasedají věhlasní světoví galeristé a kurátoři, letos musela být zrušena.

Co přinesl letošní Designblok?

Po pěti letech na holešovickém Výstavišti pozval Designblok návštěvníky do prostoru bývalého konventu Gabriel Loci. „Po pěti velmi úspěšných letech na pražském Výstavišti, kdy se nám, díky stabilitě prostoru, podařilo dostat Designblok do správného mezinárodního kontextu, jsme se rozhodli pro tento rok tuto kontinuitu přerušit a využít areál bývalého konventu svatého Gabriela v Holečkově ulici jako hlavní výstavní místo. Budova byla původně postavena jako ústav pro výchovu mladých dívek z dobrých rodin. Jedná se o specifickou architekturu v beuronském stylu s mnoha zachovanými prvky. Kontrast historických prostor a současného designu je bezesporu návštěvně i výstavně velmi atraktivní. Tento princip se nám osvědčil i v minulosti, například v Grand hotelu Evropa, továrních halách v Karlíně, nebo Nákladovém nádraží Žižkov,“ uvedla ředitelka Designbloku Jana Zielinski. Unikátní budova bývalého konventu, která se nachází v sousedství zahrady Kinských, byla postavena v letech 1888–1891 dle návrhu benediktinských mnichů, funkci kláštera plnila do roku 1919 a později vlastněná Českou poštou fungovala jako Poštovní muzeum, Poštovní poukázková ústředna nebo Ředitelství pošt Praha. Koncem listopadu 2019 Česká pošta prodala klášter realitní společnosti Cimex Invest.

Designerie a Vášeň

Designblok každý rok přichází s hlavním tématem, které protíná celou akci a zároveň se objevuje jako motiv v řadě instalací vystavujících. Po tématech Ikony, Dětství, Svoboda, Sport, Jídlo nebo Budoucnost určili organizátoři pro dvacátý druhý ročník téma Vášeň, které jej propojilo skrze jednotlivé instalace, hlavní výstavu i doprovodný program. „Vášeň ve smyslu zaujetí pro stvoření něčeho dokonalého, nádherného. Něčeho, co nás přesáhne a dotkne se nesmrtelnosti. Krása, která přesáhne běžné, obyčejné a stává se nadčasovou a věčnou. Budeme se věnovat zejména spojení současného designu a klasických řemesel, které mají v naší zemi dlouhou tradici,“ vysvětlil kreativní ředitel Designbloku Jiří Macek.


Designerii, speciální instalaci v samotném srdci výstavy, vytvořil letos Jan Plecháč, jehož jméno rezonuje českou designérskou scénou již řadu let. Společně s Henrym Wielgusem má za sebou spolupráce se špičkovými českými i zahraničními značkami a také široké portfolio vlastní tvorby. Právě on navázal na Lucii Koldovou, Maxima Velčovského a Jana Rosického, kteří zpracovali Designerii v minulých letech. Designerie bude umístěná v ambitu prostoru Gabriel Loci, kde dříve bývala zahrada. „Tam, kde se původně nacházela rajská zahrada, se opět navrací zeleň. Ovšem jen na pár dní. Tak zde vzniká pop-up eden nebo ráj a v kontrastu s tímto rajským požitkem je architektura vystavěná z 222 kusů štaflí – z předmětu velmi obyčejného, avšak nikoliv přízemního, který návštěvníkům umožní až neuvěřitelný nadhled. A právě nadhled je přesně to, co obecně naše společnost velmi potřebuje. Mottem letošní Designerie je „Nevyrábět a nevyhazovat. Půjčit si, hrát si a pak zase vrátit,“ popsal svůj záměr designér Jan Plecháč.

Na téma Vášeň dále Plecháč zpracoval hlavní výstavu, do které obtiskl svoji osobní vášeň pro motorky. „Mým cílem bylo vdechnout život morálně i technicky zastaralé věci za pomoci šikovných mistrů hned několika řemesel, kteří by se za normálních okolností u jednoho projektu asi nikdy nepotkali. Mistři svého řemesla, kteří vystupují ze své komfortní zóny, pracují na společném cíli a nechávají si nahlížet přímo pod ruce,“ popsal designér Jan Plecháč. V jedné dílně se tak potkal um týmu stavitelů motorek, sedláře, brusiče, ale i šperkaře a ilustrátora.

Design pomáhá

Letošní ročník byla pro organizátory klíčová podpora lokálních tvůrců a značek v oblasti designu a módy, jejichž výrobní i prodejní příležitosti byly březnovým nouzovým stavem ovlivněny. Programovou novinkou byla výstava Design Helps umístěná ve veřejném prostoru pražské Kampy, která nabídla návštěvníkům návrhy a díla designérů, jejichž prostřednictvím design pomáhá v krizi v oblastech zdravotnictví, sociální péče nebo životního prostředí. Druhou novinkou je program Můj sen, který Designblok vyhlásil na podporu nerealizovaných projektů designérů. „Vzhledem k letošní globální situaci jsme se rozhodli výrazně akcentovat české tvůrce a značky. Máme radost, že jsme mohli designérům splnit sny, na které doposud nebyl čas ani peníze – Můj sen představil díla realizovaná právě díky finanční podpoře Designbloku,“ popsala ředitelka Designbloku Jana Zielinski.

„Po událostech letošního roku se ulétlá střecha Průmyslového paláce z roku 2017 zdá být maličkostí. A přesto Designblok úspěšně proběhl a já pevně věřím, že proběhne také příští rok, děj se co děj. Klobouk dolů organizátorům, kteří se úspěšně zvládli vypořádat s těžkými podmínkami i nestabilní situací a zorganizovali událost takového rozměru i kvality způsobem, díky kterému si ji návštěvníci mohli užít v bezpečí a beze strachu. Můj velký obdiv patří také vystavovatelům, kteří letos nepověsili řemeslo na hřebík, ale naopak do své práce upřeli veškerou energii a že to bylo znát – nové kolekce i instalace byly originální a v mnoha případech by obstály také v mezinárodním měřítku. Designblok předvedl sílu českého designu, která staví na vzájemné podpoře, spolupráci a dlouholeté tradici a dodal mi naději, že ty dobré věci trvají věčně, stejně jako design.”

Patrik Florián, publicista a novinář

Návštěvnost

Dvaadvacátý ročník Designbloku přijal řadu opatření, aby zachoval maximální bezpečnost veřejnosti i vystavujícím. Počet návštěvníků v expozici byl po celou dobu výstavy striktně limitován tak, aby nedošlo ke shlukování osob. Do prostoru Gabrielu Loci a Musaionu Letohrádku Kinských v průběhu pěti dnů trvání Designbloku zavítalo celkem 15 231 návštěvníků a evidovaných VIP hostů.

Místa Designbloku

Hlavním prostorem letošního Designbloku byl areál Gabrielu Loci na pražském Smíchově. Kromě výstavy v budově bývalého konventu nabídl také unikátní expozice v budově Musaionu Letohrádku Kinských a na venkovní piazzetě. Ve spolupráci s Národním muzeem byl vstup do prostoru Art House v Musaionu pro všechny návštěvníky zdarma. Stejně tak byl vstup zdarma i do všech venkovních instalací a showroomů.

Prostor Gabriel Loci byl rozčleněn do několika sektorů s oddělenými vstupy a východy, z nichž některé měly hrazený vstup, a jiné bylo možné navštívit zdarma. Počet osob současně se nacházejících v jednom sektoru byl striktně limitován. Vystavující byli do placených sektorů A a B rozděleni rovnoměrně, takže v každém z nich bylo možné najít jak výrobce i designéry, módu i šperk. Sektory, které byly přístupné návštěvníkům i bez vstupenky byly Art House v Musaionu Letohrádku Kinských zaměřený na umělecký design a výstav Design Helps na Kampě.


Superstudio bylo umístěno v přízemí a prvním patře budovy Gabrielu Loci. V originálně zpracovaných instalacích byly k vidění novinky z oblasti nábytku, svítidel a bytových doplňků v podání prestižních českých i zahraničních značek a výrobců. Výstava nabídla nové kolekce nábytku, ale i elektrokola, technologie zkoumající akustické možnosti materiálů, mobilní pracovní stanice, nebo kempingové autovestavby. Z tradičních výrobců se představily značky mmcité, Master&Master, Javorina, USSPA, Barrisol, Domark a mnoho dalších.

Openstudio umístěné ve druhém a třetím patře komplexu Gabriel Loci bylo místem pro přehlídku tvorby designérů a designérských studií. Návštěvníci se také mohli seznámit s prototypy a produkty bez komerčního výrobce. Dvaadvacátého Designbloku se zúčastnili etablovaní designéři jako studio Dechem, studio LLEV, Herrmann & Coufal, ale i začínající talentovaní tvůrci jako značka IHOR, Lappa studio nebo dvojice Vykoukal & Navrátilová.

Designerie, zážitková krajina v prostoru bývalé rajské zahrady kláštera se otevřela již počtvrté v řadě. Letos nabídla gigantickou instalaci vytvořenou z 222 kusů štaflí, která vybízela návštěvníky k interakci i posezení. Instalaci vytvořil Jan Plecháč. K dispozici byl také fotokoutek, kde si návštěvníci mohli pořídit snímek jako suvenýr z výstavy.

Art House byl otevřen již posedmé a nabídl 30 výstavních konceptů renomovaných českých i zahraničních designérů a umělců. Klasicistní budova Musaionu v Letohrádku Kinských představila sběratelský design v podání 21 autorů, jejichž primárním zaměřením je nejen produktový design, ale i móda nebo fotografie. Musaion v současnosti hostí Národopisnou expozici české lidové kultury a užitého umění. Spolupráce s Národním muzeem kurátory inspirovala k umístění výstavy uměleckého designu právě do jeho prostor. „S hlavním tématem 22. ročníku, jímž je vášeň, úzce souvisí nadšení a emoce, které si spojujeme s českým řemeslem a tradicemi, se snahou poznat je a zachovat pro další generace, uchýlit se k výsostně osobní, rukodělné tvorbě vznikající v intimní atmosféře, která mívá blízko ke kontemplaci. Zapojení autoři nezůstávají neteční vůči hrozbě, že časová osa jednotlivých řemesel a tradic může být 21. stoletím utnuta a svými díly otevírají otázku, jaké místo mají řemesla v současné produkci, zkoumají jejich možné nové významy a interpretují staré novým způsobem, staví most mezi minulostí a budoucností,“ vysvětlila za kurátory Art House Danica Kovářová.

Panelová výstava Design Helps umístěná ve veřejném prostoru na Kampě vznikla speciálně pro letošní ročník Designbloku. Jako reakce na současnou globální situaci v době pandemie předložila design jako nástroj změny a řešení problému, nikoliv jako nadstavbu. Vybrané projekty představily české i zahraniční tvůrce, kteří se zabývají širokou škálou aktuálních témat jako je zdravotnictví a vzdělávání. Pronikají ale i k tématům s ekologickým a sociálním podtextem jako je nedostatek vody a potravin, stárnutí populace, nutnost hledání nových materiálů, vymírající včelstva nebo pytláctví, k nimž přistupují ryze pragmaticky i konceptuálně. Osmadvacítka projektů byla k vidění zdarma ve venkovním prostoru před Sovovými mlýny.

Do celkového programu letošního Designbloku se zapojilo také 18 galerií, showroomů a koncept storů z celé Prahy, které pro návštěvníky připravily akce a premiéry produktů.

V Superstudiu, se představilo 73 výrobců, distributorů, firem a mediálních titulů. V Art House mohli návštěvníci zhlédnout 30 uměleckých projektů 22 tvůrců a Openstudio uvedlo 111 prezentací designérů, designérských studií a školních ateliérů.

Vizuál Designbloku 2020

Vizuál dvaadvacátého Designbloku zachytil mladé a progresivní české designéry Jana Plecháče, Barboru Procházkovou, Luisu Bělohlávkovou a duo Herrmann & Coufal. Jejich tváře byly na snímcích divákovi utajeny a do centra dění se dostaly objekty symbolizující jejich osobní vášeň k designu. „Vizuál letošního ročníku k tématu Vášeň odráží především vztah designérů k jejich práci. Každý ze čtyř tvůrců, které Salim Issa fotografoval, přistupuje ke své práci jinak. Barbora Procházková se zabývá udržitelností módy, Jan Plecháč přetavuje srdce v řemeslo, Eduard Herrmann a Matěj Coufal zkoumají fenomén Do It Yourself a Luisa Bělohlávková ukazuje, že někdy výzkum vede k zajímavým výsledkům. Přesto je jedno spojuje – vášeň pro smysl designu, perfektní provedení řemesla a krása, kterou vnáší do života. Věříme, že nadchnou a vzbudí zvědavost,“ popsal Jiří Macek, kreativní ředitel festivalu. Grafickou stránku zpracovala Martina Černá ze studia Imagery.


Čestnou radu Designbloku 2020 tvořily tyto osobnosti:

PhDr. Helena Koenigsmarková, ředitelka Uměleckoprůmyslového musea v Praze
Ing. David Řezníček, ředitel Konsepti
Ing. Petra Ondrušová, ředitelka Erste Premier
PhDr. Libuše Šmuclerová, ředitelka CZECH NEWS CENTER
Mgr. Jan Press, ředitel Moravské galerie v Brně

Doprovodný program

Designblok letos rozšířil výstavu také do online prostoru – na webu Designbloku si návštěvníci mohou díky speciálním 3D scanům v Gabrielu Loci prohlédnout všechny instalace vystavujících designérů i firem. Virtuální prohlídky expozic přilákaly ještě v době festivalu 100 000 uživatelů a na webu zůstanou umístěné do 31. října 2020.
Designblok otevřel dvě diskuzní platformy – Reflex Stage a Hospodářské noviny Stage supported by CzechTrade zaštítěné dvěma hlavními mediálními partnery Designbloku. Program přednášek byl přesunut online a živě streamován na sociální sítě projektu. Přednášky jsou rovněž ke zhlédnutí na webu Designbloku a evidují desítky tisíc zhlédnutí.

Ceny Designbloku 2020

Nejlepší projekty a instalace Designbloku byly tradičně oceněny porotou složenou z kurátorů a zástupců českých oborových médií. Hlasování proběhlo online vzhledem k bezpečnostním opatřením a v omezeném režimu se neslo také bezkontaktní vyhlášení vítězů. Hodnoceny byly nejlepší instalace výrobců, distributorů, školních studií i designérů a designérských studií. Oceněno bylo 12 nejlepších tvůrců. Všichni nominovaní i vítězové si spolu s diplomem odnesli také speciální odznaky, jež návštěvníkům pomohly zmapovat ty nejpovedenější prezentace pražského týdne designu. Absolutním vítězem letošního ročníku se stal Jan Plecháč, který pro Designblok zpracoval centrální prostor Designerie a rovněž výstavu Vášeň.

„Ceny Designbloku se letos rozhodovaly online. Vybrané kolekce a instalace jsou na špičkové úrovni, jsou to novinky českých výrobců, expozice, na kterých pracovali renomovaní i etablovaní designéři a architekti, produkty, které si zaslouží mezinárodní pozornost. Je to vlastně symbolický závěr letošního ročníku. Mohli jsme představit formou výstavy suverénní práce českých tvůrců, ale velká část jejich slávy se ponese hlavně prostřednictvím internetu. Přesto si myslím, že stálo za to letošní ročník dotáhnout do konce. Jsem hrdá na to, co český design i v době krize dokázal. Jeho poselství je jasné: pracovat musíme dál, ať se děje co se děje! Věřím, že design činí svět lepším, a to není málo. Ekologie, sociální problematika, estetická kvalita, měřítka, ke kterým porota letos v rámci Cen Designbloku významně přihlížela. A pokud dokáže design šířit píli, zodpovědnost a cit pro krásu mezi populaci, je jeho role nezaměnitelná. Děkuji všem vystavujícím, kteří letošní ročník nevzdali, za to, že přijali přísná bezpečnostní opatření a neváhali vystavit své práce i za těchto velmi ztížených podmínek. A samozřejmě gratuluji vítězům. Fantastický výkon!“ popsala Jana Zielinski, ředitelka Designbloku.

„Vlivem okolností možná ne tak velkolepý a pompézní jako v předchozích letech, přesto stále inspirativní. Letošní Designblok mi svou atmosférou v mnohém připomněl své lehce komorní začátky, kdy právě vášeň vyvažovala omezené možnosti. Z tohoto pohledu mi letošní téma přišlo více než symbolické.”

David Kalista, magazín H.O.M.i.E.

Vítězové Cen Designbloku 2020
  1. Nejlepší kolekce nábytku
    NOMINACE: LE BON / program NOMAD (Atelier Pelcl), Kaplan nábytek / kolekce Elica, Todus / kolekce Baza, stůl Branta (Studio Segers)
    VÍTĚZ: Todus / kolekce Baza, stůl Branta (Studio Segers)
  2. Nejlepší kolekce bytových doplňků
    NOMINACE: David Valner / kolekce Fungus, IHOR / kolekce doplňků, LLEV / kolekce Myceelium
    VÍTĚZ: IHOR / kolekce doplňků
  3. Nejlepší kolekce svítidel
    NOMINACE: LampLab / řada svítidel OHM (Kauppi & Kauppi), svítidla OVA Pearl (Christian Morgenstern), Lappa studio/ akustické panely Eclipse (Anna Leschingerová, Lenka Preussová), Lasvit / novinky 2020
    VÍTĚZ: Lappa studio/ akustické panely Eclipse (Anna Leschingerová, Lenka Preussová)
  4. Nejlepší kolekce šperků
    NOMINACE: Janja Prokić / kolekce Ineō, Maria Kobelova / kolekce EUPHORIA, Zdeněk Vacek / kolekce BÁZE
    VÍTĚZ: Maria Kobelova / kolekce EUPHORIANejlepší novinka designéra
    NOMINACE: DECHEM / nová kolekce doplňků, Terezie Lexová & Štěpán Smetana / kolekce Infinite, M.P.K.J.V.L.J.S. / novinky od kolektivu autorů
    VTĚZ: DECHEM / nová kolekce doplňků
  5. Nejlepší novinka výrobce
    NOMINACE: Egoé / kempingová autovestavba Nestbox, Master & Master kolekce židlí UM (Jiří Pelcl & Michal Malášek), Rudolf Kämpf / kolekce porcelánu SOLO (Antonín Tomášek, David Síla, Netoliko)
    VÍTĚZ: Rudolf Kämpf / kolekce porcelánu SOLO (Antonín Tomášek, David Síla, Netoliko)
  6. Nejlepší instalace výrobce nebo prodejce
    NOMINACE: Aldit, mmcité, Rudolf Kämpf, Vitra / Křehký
    VÍTĚZ: Vitra / Křehký
  7. Nejlepší instalace designéra a designérského studia
    NOMINACE: PÁR, Vobouch, Zdeněk Vacek
    VÍTĚZ: Vobouch
  8. Nejlepší školní prezentace
    NOMINACE: UMPRUM (Ateliér keramiky a porcelánu), UMPRUM (Ateliér Architektury III), UMPRUM (Ateliér fotografie II a Ateliér designu oděvu a obuvi)
    VÍTĚZ: UMPRUM (Ateliér keramiky a porcelánu)
  9. Mimořádný počin mimo kategorie
    NOMINACE: Jan Plecháč, výstava Designerie a Vášeň, Herrmann & Coufal, svítidla DIY projekt (HORNBACH), Moravská galerie v Brně, akvizice českého designu
    VÍTĚZ: Moravská galerie v Brně, akvizice českého designu
  10. Nejlepší vystavená módní kolekce
    NOMINACE. Project SAPIENCE / nové střihy, Made by Ordinary / nová edice oděvů, Soolista / kolekce Together
    VÍTĚZ: Soolista / kolekce Together
  11. Hlavní cena Designbloku
    VÍTĚZ: Jan Plecháč / koncept Designerie, výstava Vášeň
Porota Cen Designbloku 2020

Pavlína Blahotová, šéfredaktorka časopisu Nové proměny bydlení; Petr Jansa, editor magazínu Esprit Lidových novin; David Kalista, šéfredaktor magazínu H.O.M.i.E.; Danica Kovářová, šéfredaktorka Dolce Vita; Tereza Kozlová, novinářka a publicistka; Jiří Macek, kreativní ředitel Designbloku; Kristýna Mazánková, redaktorka Harper’s Bazaar; Gabriela Marešová, šéfredaktorka magazínu PročNe; Valentina Nízká, šéfredaktorka ELLE; Eva Slunečková, vedoucí vydání ELLE Decoration; Matěj Šišolák, šéfredaktor ARCHITECT+; Jana Zielinski, ředitelka Designbloku

Charitativní projekt

Designblok každoročně podporuje také specifický neziskový nebo charitativní projekt. Letos je jím organizace Centrum Paraple, která pomáhá lidem s poškozením míchy s návratem do života. Designblok podpořil Centrum Paraple výtěžkem ze vstupného částkou 68 000 Kč.

“Navzdory nebo právě díky komplikované epidemiologické situaci byl 22. ročník Designbloku bezkonkurenčním zážitkem. Nevídané prostory kláštera Gabriel Loci zaplnil jeden z nejvyšších počtů vystavovatelů a vytvořil z něj zdánlivě nekonečný labyrint, který působil jako ze snu. Letošní zaměření na lokální scénu využil jako svou přednost a dal vyniknout menším značkám a studiím, které do instalací bez ohledu na nejistou dobu, investovali velký objem energie i financí. Skvělou novinkou byly virtuální prohlídky a live stream přednášek. Na druhou stranu se potvrdilo, že online prostředí není schopné nahradit všechny zkušenosti bez rozdílu. Projevilo se to například ve skladbě nominací, které vůbec poprvé vzešly pouze z online hlasování poroty bez možnosti další diskuze.”

Eva Slunečková, ELLE Decoration

PR a mediální kampaň

Dvaadvacátý ročník Designbloku využil v rámci mediální kampaně nejfrekventovanější formáty, a oslovil tak mimořádně širokou škálu návštěvníků. Jako každý rok byla součástí kampaně tištěná inzerce v nejčtenějších pražských i celostátních médiích a rozsáhlá online bannerová kampaň. Nedílnou složkou kampaně byly televizní spoty ve vysílacím čase pěti kanálů České televize, generálního mediálního partnera Designbloku, a radio spoty na frekventovaných českých stanicích. V průběhu září a října byly po Praze rozmístěny billboardy, CLV plochy, LED obrazovky a řada dalších formátů.

Hlavními mediálními partnery letošního Designbloku byly tituly CZECHDESIGN, Dolce Vita, ELLE, Hospodářské noviny a Reflex; generálním partnerem byla Česká televize. Mezi mediální partnery akce patřily společenské i oborové tituly jako ELLE Decoration, H.O.M.i.E., Marianne Bydlení, Nové proměny bydlení a Radio 1. Mediálními partnery se stala také zahraniční odborná periodika Atrium, H.O.M.E., Designum a H.O.M.i.E.
V rámci Designbloku byly vydány tiskoviny, informující o programu a jednotlivých místech přehlídky: programový katalog s medailony všech účastníků a brožura věnovaná specificky prostoru Art House. Návštěvníci si mohli pro snadnější orientaci stáhnout aplikaci Designblok 20, ve které probíhalo hlasování o nejlepší instalaci na výstavě a zároveň nabízela kompletní shrnutí vystavujících a programu online přednášek.

Seznam účastníků
.about leather.; 0KNA; 27JEWELRY; Adéla Bačová Design; Adéla Fejtková Studio; ALAX; Aldit; Alexmonhart; Andrea Vytlačilová; Anna Jožová; ART ANTIQUES; Ateliér Průmyslový design, UTB ve Zlíně; ATEPE; Aussig; AVETON; BARRISOL; Betoni; Bold studio by Marketa Kratochvilova; BRAASI INDUSTRY; brik; Brina Steblovnik; BRO.; Buffet; Centrum Paraple; Cimex Invest; CIRQUE; Clap Design; Cohnauction Aukce designu 20. století; Cohnstudio; CZECHDESIGN ; CzechTrade | DESIGN PRO EXPORT; Česká televize; David Valner; Deelive Design Store; DEFIDU bakery; DECHEM; Delta Light; Desanit; Design Helps; Designérie; Dílna Šesták; Dolce Vita; Domark; Dominika Petrtýlová; DONE; Durch duo; E-CAFE BIKE; Egoé; Egoé; Egoé; Eliška Lhotská jewellery; EMA espresso bar; Erste Premier Talent Display 2020; EUROPAPIER – BOHEMIA; Eva Růžičková; EXPRESS DELI, Roast & Grill Bistro; Faencyfries; Fakulta multimediálních komunikací, Zlín; Filip Krampla; Filip Mirbauer, Michal Strach; FORMDESIGN; FOX Gallery – FOX Flowers; FUD UJEP / Jiří Bartoš & Jan C. Löbl; FUTURO ; Galerie Kuzebauch, Jiří Pelcl: ADAPTABLE; GPS legal ; GROHE; H.O.M.i.E.; Hana Polívková; Herrmann&Coufal; Hidden Factory; Hlavní město Praha zastoupené TCP; HORNBACH; Hospodářské noviny; HVT interiery – interierové studio; Chic By Pig; IHOR; In August Company; Jan Plecháč; Janja Prokić; JANOŠÍK OKNA-DVEŘE; Javorina; JIŘÍ KREJČIŘÍK; Josef Oubrecht; JR Interiér; Kafe Pragovka; Kaiser Franz; Kaplan nábytek; Karel Matějka; Karolína Jeřábková, Silvie Vytvarová; Kartell Flagship Store; Kateřina Rydlová ; KAVE FOOTWEAR; KOMA Modular; Konsepti; Kostel; KOVAP Náchod; KRAKORA; Křehký; KUNANANUK; Kvartýr shop & studio; LampLab; Lappa studio; LASVIT; LAVMI; Lawart; LE BON; LE CONCEPT; Lešovská Šemberová; LG Electronics; Libella; Light Works; Linda Havrlíková; LINO DESIGN; LINO DESIGN; Live Longer; LLEV; Los Churros ; Lotus Restaurant; Ľubomír Ontkóc; Lucie Koldová; M.P.K.J.V.L.J.S.; Made By Ordinary; Manuál pro kultivovanou Prahu; Maria Kobelova; Martin Kohout; Martina Novotná; Masopust; Master & Master; Mendelova univerzita v Brně; MEROONA; Mi fashion label; MILIMU; mmcité; Molto Luce; MONUMENT Office; Moravská galerie v Brně; MOSER; Můj sen; Museum skla Portheimka; NAHAKU; NANICHE by Natalie Dufková; naniti jewels _ Vlasta Zapotilová ; Nastassia Aleinikava studio; Nikola Logosová; Nikola Mikulecká; Nové proměny bydlení; Omaluj.to; ONYX Vision; Oops; optiqa; Origami wall; PageFive; Palma de alma; Památník národního písemnictví; panconnect; PAPCUN; Paper Seasons; PÁR; PBG studio; Pilsner Urquell představuje Aukční lahve; POLSTRIN DESIGN; PORIGAMI; pro.story; Project SAPIENCE; Prolicht Czech; RAVAK; REFLEX; ROE; Rolls Bros. ; Rooster Sausage Gourmet; Rudolf Kämpf; Scholastika; Silky Gang – Day Dreamer’s Stories; SLV CZECH; Smybox; Sofya Samareva; Soolista; Steiner & Kovarik Pražská čokoláda; Střední škola designu interiéru-Liberec; studio KAKAO; Sutnarka; Sweet and Pepper DAYS; TAK TO BYLO by Lenka Záhorková; TANQUERAY MOMENTUM ; Tereza Rosalie Kladošová; Terezie Lexová & Štěpán Smetana; TIC BRNO, příspěvková organizace; Tititi; Todus; Tomáš Bém; TOTEMO; Two Lines; Uměleckoprůmyslové museum v Praze; UMPRUM (Ateliér architektury III); UMPRUM (Ateliér fotografie II a Ateliér designu oděvu a obuvi); UMPRUM (Ateliér K.O.V.); UMPRUM (Ateliér keramiky a porcelánu); UMPRUM & Vary Guide; UMPRUM, Galerie UM Milan Pekař: Popovrchu; Únětický pivovar; USSPA; ÚSTAV DESIGNU FA ČVUT ; Vášeň; VERLEIN; verzone; Vesmírný modul Lucie Koldové; Vína od Krále; Vitra; Vividbooks; VNKV STUDIO; VOBOUCH; Vojtěch Veškrna; Vykoukal & Navrátilová; Vyvolej.to; we are ferdinand ; wo-men; yrnche; Zdeněk Vacek; Zlatka a Hanuš Lamrovi; a další.

Partneři Designbloku 2020

Designblok´20 se konal pod záštitou ministra průmyslu, obchodu a dopravy Karla Havlíčka, ministra kultury Lubomíra Zaorálka, primátora hlavního města Prahy Zdeňka Hřiba a starostky městské části Praha 5 Renáty Zajíčkové. Akci finančně podpořili Magistrát hlavního města Prahy a Ministerstvo kultury.