Prodej přes internet roste nejen u zahraničních, ale i tuzemských zájezdů. Jak se Právu podařilo zjistit, například největšímu českému hotelovému řetězci Orea Hotels ze skupiny CIMEX se zvýšily prodej a poptávky přes internet v minulém roce o 87 procent. Zatímco v roce 2004 si zákazníci objednali 997 zájezdů, v roce 2005 to bylo 2668 a v roce 2006 už 4997.
Proto Orea zavedla asistenční linku, kde telefonní operátorka kromě informací o všech produktech řetězce sestaví zájemcům dovolenou přesně podle jejich finančních či dalších požadavků. Ročně pomoc operátorů využije asi 7500 klientů.
Dovolenou v tuzemsku, a to nejen na poslední chvíli, může zájemce přes internet či operátorku pořídit až o polovinu levněji.
Prodej přes internet však má i svá úskalí. Podle Milana Pavelky, marketingového ředitele Orea Hotels, musí každý zájemce dát pozor na v nabídkách záměrně neuváděné skryté náklady, poplatky a provize zprostředkovatelům.
Tomu se případný klient vyhne například tím, že nakupujete nabízenou službu i prostřednictvím internetu přímo tam, kde se produkt tvoří, tedy v hotelu.
Zdroj: Právo, rubrika: Trhy, ekonomika